Stockamöllan Swing FEST 2018

Stockamöllan är en otroligt vacker by mitt i Skåne. Sedan Gunhild Carling flyttade dit är där årligen en swing och jazz festival. Då tränger artister, dansare och publik (från hela världen) ihop sig i ett gigantiskt cirkustält och åtnjuter tre dagars festivalstämning. Välkommen du också!
25-26 maj 2018 bjuds du in till en mindre, mer intim och mysigare swing fest i Kulturfabriken i Stockamöllan...

Helt originell i sitt slag... (Helsingborgs dagblad)

Några frågor ...till Gunhild Carling, arrangör för Stockamöllan Jazz & Swing Festival, som i dag går av stapeln för sjunde året.
Nu är det dags igen. Hur känns det?
– Sjukt underbart! Just nu sitter jag vid vattnet och syr på mina showkläder.
Vad är speciellt för i år?
– Jag är jättestolt över det internationella programmet. Jättelegenden Bob Wilber från USA, som var med förra året, framtäder i år igen. Sedan kommer det band från både Italien och Frankrike, plus en ung klarinettist från Argentina som är fenomenal. Plus att jag spelar med mina orkestrar och vi har utvecklats en hel del sedan sist.
Hur då?